Tekst Større | Mindre
Gå til innhold

Søk

Velg språk

NORSK DESIGNRÅD



Ishavskatedralen

Foto: Tromsøysund Sokn

 

Visuell identitet for Tromsøysund menighet

EN TYDELIG OG SAMLENDE IDENTITET

Tromsøysund menighet er vertskap for Tromsøs største turistattraksjon; Ishavskatedralen. De ønsket å markedsføre kirkens og menighetens tilbud med en tydelig identitet. Målet var å knytte mange ulike tilbud til kirkens virksomhet, både de kommersielle og de åndelige. Det var et uttalt krav at resultatet ikke måtte være trendy, og at korset måtte være tydelig tilstede.

NÅR MINST SIER MEST

Det er sjelden kost at en menighet kjøper en designprofil, og her har de fått et resultat som på en genial måte utfordrer sin kategori. Profilen er ekstremt enkel og redusert ned til et minimum. Allikevel er den blitt svært sterk, tydelig og tidløs. Den dyp fiolette bunnfargen er liturgisk, og streken er tydelig inspirert av Ishavskatedralens arkitektur. Profilen appellerer til flere aldersgrupper og med sin soberhet passer til alle kirkens ritualer. De visuelle elementene fungerer like godt på en hettegenser som på dåpsinvitasjoner. Juryen er imponert.


Bedrift: Tromsøysund Sokn

Prosjektgruppe bedrift: Prosjekteier Agnethe Soelberg, Tromsøysund Menighet
Sokneprest Kjell Skog, Tromsøysund Menighet
Kantor II Kristian Paulsen, Tromsøysund Menighet

Design: Tank Design

Prosjektgruppe byrå: Grafisk Designer Vibeke Laastad, Tank Design
Prosjektleder Bjørn Viggo Ottem, Tank Design

Utmerkelse / år: Merket for god design - 2013

Kategori: Visuell kommunikasjon

 
PUBLISERT 17.04.2013 18:00

Legg til:

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • Digg
  • Reddit
  • StumbleUpon

Last ned bilde