Tekst Større | Mindre
Gå til innhold

Søk

Velg språk

NORSK DESIGNRÅD

Design bygger Norge

Du er her:



Tjenestedesign

Tjenestedesign dreier seg om å skape gode og helhetlige opplevelser ved å sette brukeren i sentrum, i samsvar med bedriftens fremtidige strategi. Kundens stadig høyere forventninger til kvalitet og effektivitet krever kontinuerlig innovasjon. Bruk av designmetodikk i utvikling av tjenester bidrar til å skape verdi for både bruker og tjenesteleverandør.


  • Hva er tjenestedesign?

    Hva er tjenestedesign?

    Hele 70% av verdiskapende innsats i de nordiske landene foregår innenfor tjenesteytende sektor, og stadig mer industriproduksjon flyttes ut av landet....  Les mer

  • Design av helhetlige tjenester

    Design av helhetlige tjenester

    Tjenestedesign benyttes til å utvikle nye eller forbedrede tjenester. Tjenestedesignere bruker designmetodikk og en menneskeorientert tilnærming for...  Les mer

  • Tjenestedesign i Norsk Designråd

    Tjenestedesign i Norsk Designråd

    Norsk Designråd jobber med tjenestedesign på flere områder:   Les mer

  • Arrangementer om tjenestedesign

    Arrangementer om tjenestedesign

    Norsk Designråd har flere arrangementer med fokus på tjenestedesign. Les mer og meld deg på her.   Les mer

  • Ressurser og verktøy

    Ressurser og verktøy

    Hvordan kan man gå frem i et tjenestedesign prosjekt? Her finner du lenker til gode nettsider med tips og råd til tjenestedesign-prosessen.   Les mer

  • Eksempler og artikler

    Eksempler og artikler

    Her kan du lese inspirerende eksempler og artikler om tjenestedesign.  Les mer

  • Video

    Video

    Her har vi samlet aktuelle videoer om tjenestedesign.   Les mer

  • Kontakt oss

    Kontakt oss

    Judith Gloppen er ansvarlig for tjenestedesign hos Norsk Designråd. Kontakt oss gjerne hvis det er noe du lurer på.   Les mer