Tekst Større | Mindre
Gå til innhold

Søk

Velg språk

NORSK DESIGNRÅD



Bergans

Foto: Bergans Fritid AS

 

Gjenbruksemballasje for ullundertøy

TIL TOPPS MED ULL

Bergans har hatt stor vekst de siste ti årene. De ønsket å revitalisere hele sitt hang tag og emballasjeprogram. Samtidig utvider de kolleksjonen for å ta markedsandeler i et kompetitivt marked for ullundertøy. I kriteriene lå behovet for å stå ut, og at produktene skal reflektere Bergans historie, norsk natur og klima.

I POSE OG SEKK

Dette er emballasje som vekker entusiasme! Det er vist stor forståelse for brukerens situasjon. Emballasjeposen er ikke bare fin, men har en ufattelig god taktilitet som gjør at vi vil beholde den til turbruk. Graver du dypt i sekken vil du ikke være i tvil om hvor de små posene ligger. Her treffer det stort på funksjon og brukerfordeler. Kommunikasjonen er overbevisende og svært tydelig, med lett navigering i form av gode fargekoder. Estetikken er ærlig, tøff og en fin balanse mellom det maskuline og feminine.


Bedrift: Bergans Fritid AS

Prosjektgruppe bedrift: Sølvi Nilsen Produktdirektør, Bergans
Markedsdirektør Øystein Bomo, Bergans
Presse & kommunikasjonssjef Ronny Hammer, Bergans

Design: Panorama Design AS

Prosjektgruppe byrå: Prosjektleder Jens-Petter Ring, Panorama Design AS
Senior Designer Morten Fornebo, Panorama Design AS
Senior Designer Nichlas Tangen, Panorama Design AS
Senior Designer (freelance) Petter Yggeseth, Panorama Design AS

Utmerkelse / år: Merket for god design - 2013

Kategori: Emballasjedesign

 
PUBLISERT 17.04.2013 18:00

Legg til:

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • Digg
  • Reddit
  • StumbleUpon

Last ned bilde